Translate

20 Temmuz 2013 Cumartesi

Windows 8 : A New Beginning


     Son zamanların sorunlarından birine değineceğim. İnternette sık sık görüyorum, öncelikle sorunu anlatayım. Windows 8 işletim sistemi bulunan bilgisayarlarda donma ve tuşların kilitlenmesi sonucu işlem yapamama gibi bir sorun oluyor, bilgisayarı kapatma düğmesinden kapatmak zorunda kalıyorsunuz.
      Bunun sebebini bir süre araştırdım fakat internette çözüm bulamadım ve kendim çözmeye karar verdim. Şunu söylemek gerekirki windows 8’de arkaplanda çalışan birçok program bulunmaktadır. Bu işletim sistemi bizim işlerimiz kolaylaştırıyor fakat bilgisayara binen yük artıyor. Bilgisayar arkaplanda çalıştırdığı programlar dolayısı ile fazla güç sarf ediyor ve özellikle notebooklarda aşırı ısınmaya sebep oluyor. Bu CPU ısınmasından dolayı bir müddet sonra bilgisayar kendini kitliyor ve hiçbir tuş, imleç çalışmıyor.
      Bunun iki çözümü var: birincisi kolay erişim için çalışan programlardan vazgeçmek, ikincisi notebook soğutucusu kullanmaktır. Görev yöneticisi > Başlangıç kısmından bazı kullanmadığınız programları devre dışı bırakabilirsiniz böylelikle gereksiz yere bilgisayarınızı zorlamamış olacaksınız.
      Ben her ihtimale karşı notebook soğutucusu kullanıyorum. Her zaman çalıştırmıyorum, genelde fazla kullanımda ya da grafik gerektiren işlerde notebook soğutucusunu çalıştırıyorum ve açıkçası çok faydasınıda gördüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder