Translate

17 Temmuz 2013 Çarşamba

Game Over!

    
     Çocukluğumuzu çoğumuz Mario, Mortal Combat, Pacman gibi oyunlarla geçirmişizdir. Hatta bunu beraber bile geçirdik diyebiliriz. Her gün evimizde başka arkadaşımızla atarinin iki konsolunu kapar oyuna başlardık. Belki de en güzel tarafı oyunu tek değil de arkadaşlarımızla birlikte oynamaktı. Fakat bu geleneğimiz bilgisayarın üretimi ve yaygınlaşmasıyla son buldu diyebilirim. Sonuçta bilgisayarda tek kişilik denilebilirdi, ne kadar ikinci bir oyun konsolu alsanızda şartlar eşit değildi ve aynı tadı vermiyordu.
      Bilgisayardaki grafiklerin tutkunu olan insanlar atariyi unutmuştu bile. Bu yeniliğe ayak uyduramayan ve herhangi bir katkıda bulunmayan Atari şirketi daha fazla dayanamadı ve ne yazık ki battı. Fakat arkasında büyük anılar bıraktı, sonuçta tüm çocukluğumuz onunla geçmişti. Hala dolabımın üstünde atarim duruyor ve yeni nesile anlatmak istediğim tek varlık o olacak diyebilirim. Atarinin ucuz olması dolayısıyla her evde bulabilirdiniz, bu yüzden her çocuk sahip olabiliyordu.
      Doğrusu bilgisayara şuanki çocukların tanıştığı kadar erken yaşta tanışmadım. Evimize geldiğinde yaklaşık 11 yaşlarındaydım ve gelmesiyle her şeyin tamamen değişeceği çok belli oluyordu. Artık arkadaşlarımla daha az görüşüyordum. Her okul çıkışı CD’ciden bir oyun alıp eve koşuyordum. Hayatım ev – okul – CD’ci üçgeninde geçiyordu. Arkadaşlarımla daha az sıklıkta görüşmeye başlamıştım, fakat bu 13 yaşıma kadar sürdü. Aslında bilgisayarın atari kadar zevk vermediğini ve hatta günün belli saatlerinde hayattan soyutladığını fark etmiştim. Çünkü atarideki “Adaptör ısındı , şimdi dışarı çıkalım sonra tekrar devam ederiz.” gibi bir kavram yoktu . Onunla saatlerce durabiliyordunuz , hatta zamanın nasıl geçtiğini anlamıyordunuz bile.
      Son senelerin teknoloji çağı olarak nitelendirilmesi belki de çocukların daha erken yaşta elektronik aletlerle tanışması olabilir. 5 yaşında evde bilgisayarı açıp oyun oynayabilen bir çocuk tanıyorum bile. Sizce de çok erken değil mi ? Erken yaşta olmasına belki de bir şey diyemeyiz sonuçta herkesin bilgisayar bilmesi zorunlu hale getirildi. Ama bilinçli kullanılması konusunda bilgilendirmek en doğrusu olacak diye düşünüyorum. Bilgisayar kullanımını uygun şartlarda ve bilinçli kullanmanızı öneririm. Böylelikle her şeye yeterince zamanınız kalıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder